Over ons
Wij zijn FroQ, dé specialist in packaging design implementatie. Met onze jarenlange expertise op het gebied van verpakkingen helpen wij klanten als Albert Heijn, Heineken, Rituals, Etos en HEMA hun merkambities te realiseren.
De FroQ Group bestaat uit:
- FroQ Brandservices – studio voor artwork en 3D-packshots
- PIM.Today – packaging projectmanagement SaaS-oplossingen
- GetPact – Ons packaging projectmanagement- en adviesbureau met kenniscentrum Packademy
Onze ruim 170 medewerkers wereldwijd hebben kwaliteit en proactiviteit hoog in het vaandel staan. We lopen altijd voorop en blijven onze klanten verrassen.
Jouw nieuwe baan
Als IT Operations Engineer/Lead zorg jij voor de business-critical systemen, waar ons bedrijf op draait. Je neemt je verantwoordelijkheid voor het functioneren van de IT-systemen, servers en apparatuur en krijgt veel vrijheid om die te verbeteren.
Je denkt mee over de IT-strategie en het budget, en werkt nauw samen met een team van twee IT-medewerkers op onze backoffice locatie in India. Als ‘meewerkend voorman’ heb je een coördinerende rol, maar zit je ook zelf aan de knoppen. Als proactieve aanpakker zorg jij ervoor dat alles rolletjes loopt en zorg je zelf voor de support op de locaties Utrecht en Amsterdam.
Binnen jouw scope vallen zowel de on-premise en cloud infrastructuur (van netwerk tot server-omgevingen) als de hard- en software, waar onze medewerkers dagelijks mee werken. We zijn een artwork studio, dus je treft in ons IT-landschap vooral veel Mac-desktops en laptops aan, waarop onze medewerkers met Adobe Creative Cloud werken aan grote bestanden op een snel netwerk, maar ook Microsoft services zoals Office365 en Active Directory. Verder maken we gebruik van workflow-systemen, GMG color management-servers, Epson en Roland kleurproefsystemen, en steeds vaker ook van cloud services (o.a. Microsoft Azure en AWS).
Wat je gaat doen
Je bent – met ondersteuning van de twee IT-medewerkers op locatie in India – verantwoordelijk voor:
- Beheer, onderhoud en ondersteuning van onze IT-systemen en infrastructuur (hardware & software).
- Verlenen van IT-support aan onze medewerkers en het prioriteren en oplossen van tickets, o.a. door het aansturen van de IT-medewerkers in India.
- Functioneel beheer van bedrijfskritieke applicaties en services, zoals Microsoft 365, Active Directory, Synology en Adobe Creative Cloud.
- Adviseren en meedenken met de directie over IT-roadmap, -budget en -beslissingen.
- IT Vendor Management (contact onderhouden met leveranciers).
- IT Asset Management (aankoop en beheer van hardware & software).
- Bewaken en monitoren van IT-budgetten, processen en contractuitvoering.
- Begeleiden van implementaties van nieuwe systemen, zoals een nieuw ERP-systeem.
Wat jij meebrengt
Je bent klant- en servicegericht. Je hebt een sterk verantwoordelijkheidsgevoel, een groot probleemoplossend vermogen en een brede kennis van een scala aan IT-systemen.
Wat we verder van je vragen:
- Je hebt HBO/MBO werk- en denkniveau.
- Je hebt goede technische vaardigheden en weet veel van IT-systemen en -processen.
- Je weet van aanpakken, bent niet bang om je handen uit de mouwen te steken.
- Je hebt ervaring in een vergelijkbare rol en minimaal 5 jaar IT-ervaring.
- Je hebt ervaring met netwerk- en systeembeheer, zoals o.a. met MacOS, Microsoft 365 en professionele netwerkapparatuur van Cisco, SonicWall, etc.
- Je hebt ervaring met (de implementatie van) een ERP-systeem.
- Je bent communicatief vaardig en hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
- Je hebt ervaring met teamsupport en projectmanagement.
- Ervaring binnen de creatieve of grafische industrie is een pré.
Wat we je bieden
Naast een mooie, dynamische baan met leuke collega’s en veel vrijheid, krijg je van ons:
- Een salaris van €4.500 – €6.500 (afhankelijk van ervaring en bij fulltime dienstverband).
- Een prima pensioenregeling en secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Een prettige, collegiale werksfeer.
- Kans om veel impact te maken en ownership te nemen.
- Geregeld leuke borrels en uitjes.
- Een mooie werkplek in ons karakteristieke kantoor in Utrecht.
Solliciteren?
Spreekt deze functie je aan? Stuur je motivatiebrief met CV naar hr@froq.nl. Wij horen graag waarom jij onze nieuwe collega wil worden. Wil je eerst meer weten over de functie, neem dan contact op met Digital Director Michel Jansen (06 228 341 93).
Past deze baan niet bij jou, maar lijkt het je helemaal wat voor iemand anders uit je netwerk? Deel onze vacature vooral!