Select your language

Welcome to the FroQ blog

Désolé, cet article est seulement disponible en Anglais et Hollandais.
Leider ist der Eintrag nur auf Englisch und Holländisch verfügbar.
這個博客只提供英語和荷蘭語

Global artwork & litho for brands in the know

Author: FroQ. Published on 4 november, 2013.

FroQ: Global artwork & litho for brands in the know

Het begon allemaal in 2005. Onze ervaring bij designbureaus en packaging design management bij supermarktorganisaties smolten samen in een drang naar vernieuwing. Naar een betere en slimmere aanpak. Wij hebben er een jaar over gedaan om een concept te ontwikkelen dat nu wordt geroemd als de industriestandaard.

Aanleiding

Wij zagen dat vooral in het private label segment de volumes enorm stegen. Dat gaf problemen binnen de traditionele manier van werken waarin het designbureau naast het ontwerp ook het artwork maakte. Zeker bij private labels, waar de assortimenten vaak zeer uitgebreid zijn, zag je dat het werk begon te stokken met alle gevolgen vandien. Technisch georiënteerde partijen keken, in onze ogen, te veel naar het drukproces en onvoldoende naar de realisatie van het gekozen concept. Ook zagen wij veel overlappende werkzaamheden in de keten. Allemaal zaken die niet in het voordeel van de merkeigenaar uitpakten.

Daarnaast stonden wij midden in een wereld van verandering. Veel sectoren gingen digitaal en virtueel. De productielocatie werd steeds minder een issue. De digitalisering in combinatie met lage lonen landen met goed opgeleide burgers, zagen ook wij als een kans.

Het oplossen van deze gesignaleerde problematiek en de mogelijkheden van de digitalisering hebben geleid tot de oprichting van FroQ. Wij hebben in die oprichtingsfase een aantal belangrijke randvoorwaarden gesteld. Een partnergerichte oriëntatie. Specialisatie uitsluitend gericht op packaging design executie. Waar kwaliteit voorop staat en gewerkt wordt vanuit designperspectief. Maar ook om de snelste en de goedkoopste te zijn in de markt. De noodzaak om letterlijk de wereld in te trekken om aan deze voorwaarden te voldoen.

Van visie naar realisatie

In 2006 start FroQ op basis van de gestelde randvoorwaarden die de pijlers vormen van ons bedrijf.

  • een partnergerichte marketingoriëntatie
  • loskoppelen van packaging design en executie
  • werken vanuit het designperspectief
  • een smart proces dat uitmondt in snellere doorlooptijden, hoge kwaliteit, lagere kosten en een vaste prijs per SKU
  • wereldwijde productie.

Partnergericht

Wij streven naar verbondenheid met onze klanten, toeleveranciers, drukkerijen en medewerkers. In deze verbondenheid hebben alle belanghebbenden dezelfde ‘share of mind’ . Per klant spitsen we het proces toe op de specifieke wensen, behoeften en eisen. Geen standaard aanpak maar maatwerk. Dat wordt ondersteund door vooruitstrevende ICT oplossingen. We communiceren met elkaar via internet en skype. Zodat we op meerdere plekken tegelijk kunnen werken en 24/7 als het project daarom vraagt.

Outsourcing

Wij zijn gespecialiseerd in packaging design executie. Wij werken voor opdrachtgevers die het artwork, lithografie en de drukwerkbegeleiding van verpakkingen aan ons uitbesteden. Door deze focus ontzorgen wij opdrachtgevers, winnen wij enorm aan tijd. Realiseren snelle doorlooptijden zonder gedoe. Verkorten de time to market. Zonder enige concessie te doen aan de kwaliteit.

Designperspectief

Wij zijn volledig ingericht op het verwerken van grote volumes. Daarvoor hebben wij 80 packaging specialisten in dienst. Kwaliteit staat voorop én werken vanuit het designperspectief. Het resultaat van iedere opdracht moet een 100% waarheidsgetrouwe verpakking opleveren, exact gelijk aan het packaging design.

SMART

De ruggengraat van deze ontwikkeling is een vooruitstrevende en steeds vernieuwende ICT infrastructuur. Hierdoor kunnen wij werkelijk ‘plaatsloos’ werken. Het biedt ons de mogelijkheid om voor elk probleem waar opdrachtgevers tegenaan lopen een slimme oplossing te bedenken. Dat leidt tot een super smart proces dat opdrachtgevers snelheid, kwaliteit en een vaste prijs per SKU oplevert. Rond dit kloppende hart van FroQ hebben wij wereldwijd artwork studio’s.

4 Art work studio’s

Door onze vestigingen in de vier verschillende tijdzones van Nederland, India, Nicaragua en China kunnen wij op meerdere plaatsen tegelijk en continu opdrachten uitvoeren. Alle medewerkers op de diverse vestigingen werken volgens het FroQ opleidingsplan en kwaliteitstatuut. Zo zijn opdrachtgevers gegarandeerd van een constante kwaliteit en snelheid, tegen zeer scherpe tarieven.

Uw voordeel  

Ten eerste onze vaste prijzen per SKU. Deze methodiek bespaart aanzienlijk op uren die opgaan aan het heen en weer sturen van offertes. Een merkeigenaar kan hierdoor ook vooraf precies zien wat de jaarplanning gaat kosten.

Het loskoppelen van ontwerpen en uitwerken brengt het beste van twee specialisaties naar boven. In de executiefase hoeft u maar één keer de designfiles te accorderen. Daarna nemen wij de verantwoordelijkheid over en bent u gegarandeerd van 100% waarheidsgetrouwe verpakkingen in het schap.

De hoge ICT standaard biedt tal van mogelijkheden om problemen op te lossen of te voorkomen. Het geeft ons de mogelijkheid om maatwerk te leveren voor iedere opdrachtgever.

Onze werkwijze zorgt ervoor dat wij snelheid en lage prijzen combineren met de hoogste kwaliteit.

Hoge klanttevredenheid

Dat ons werk werkt, bewijst vooral de hoge klanttevredenheid. Tot op dit moment hebben wij nog geen klant verloren. Klanten die trouwens graag bereid zijn om u te vertellen over hun ervaring met FroQ. Bent u daarin geïnteresseerd of wilt u direct kennis maken met FroQ, neem dan contact op met Edgar van der Velde: e.vandervelde@froq.nl