Select your language

Welcome to the FroQ blog

Désolé, cet article est seulement disponible en Anglais et Hollandais.
Leider ist der Eintrag nur auf Englisch und Holländisch verfügbar.
這個博客只提供英語和荷蘭語

Decoupling in packaging design: achtergronden, uitdagingen en voordelen

Author: FroQ. Published on 2 maart, 2012.

Iedere verandering is moeilijk – of je nu leiding geeft aan ontwerpers, marketingdiensten inkoopt of eindverantwoordelijke bent voor een merk. Succesvolle decoupling (ontkoppeling) vraagt om een andere manier van werken.

Maar verandering kan dubbel en dwars de moeite waard zijn!

Het heeft grote voordelen om het bedenken van concepten te scheiden van het maken, de executie.

  • Het design of creatieve bureau kan zich volledig concentreren op zijn allersterkste kant: een creatief concept bedenken dat de consument aanzet tot kopen
  • Ook de executie partij doet waar hij bij uitstek goed in is: het ontwerp vertalen in verpakking voor alle SKU’s in de productgroep – tot en met het drukwerk aan toe.

Gescheiden ontwerp en productie van nieuwe verpakking levert een merk heel veel op: meer omzet, lagere productiekosten, sneller in het schap en een hogere en consistentere merkuitstraling. Alle reden dus om het roer om te gooien bij de ontwikkeling van nieuwe verpakking.

FroQ PDF download

Download hier de PDF en lees het gehele artikel over decoupling!